Drivakselled

Skriv in ditt regnr.

Det ydre drivled er placeret på hjulsiden af ​​drivakslen. Den ydre led er altid udsat for en højere belastning end den indre led. Det afhænger af styrevinklen og den belastning, der opstår, når hjulet drejer, især ved store styredrejninger. Derfor slides det ydre drivled hurtigere end det inderste, der er placeret ved gearkassen.
Hovedårsagen til knækkede drivled er dybest set ikke slid. Men meget oftere gennem tærret, revnede macheter eller at spændebåndene er gået af. Det betyder, at drivleddet vil svigte, når fedtet skydes ud, og fugt og snavs trænger ind.

Symptomerne på et slidt yderled er bankning, knæk eller støj, når du drejer ved lave hastigheder. Et indvendigt drivled, der i stedet er slidt, giver anledning til vibrationer, mest iøjnefaldende ved påføring af gassen, mens det næsten kan holde op med at vibrere, når man slipper gassen ud.

Konstant hastighed led eller drivled som igen består af tre ruller der løber i et lejehus. Det er muligt at skifte det indvendige drivled på de fleste Audi, VW, Skoda og Seat samt nogle Fiat, Saab, Opel og nogle Mercedes modeller, men på andre biler skal du blot skifte hele drivakslen. Omvendt er der bilmodeller, hvor det heller ikke er muligt at skifte det yderste drivled, som fx Renault.


Alle vores sæt indeholder selve drivleddet, rustfri klemmer, pakning, specialfedt, møtrik eller spændingsbolt samt eventuelle låseringe og tætningsringe, der er nødvendige, dvs. alt det nødvendige for professionelt at montere en ny. Vi sælger også bøjlen, handsker, samlekeglen og den specielle tang, der skal til for at presse CV-klemmerne ordentligt sammen.

Alle vores bildele er af mindst original kvalitet og vi yder altid to års materialegaranti. Hvis du vil være 100 % sikker, kan du tælle antallet af indvendige og udvendige splines på drivleddet før du bestiller eller sørge for et originalt antal. Vi har de fleste drivenheder på lager.

To Top